2015. október 22., csütörtök

1. fejezet~ Úristen, rám mosolygott

Megint itt van. Megint szép a szeme és a mosolya. Megint össze van fogva gyönyörű barna haja. Megint tökéletes, viszont megint egyedül van. Ott ül egyedül a szokásos helyén és eszi az ebédjét. Eközben én a társaságom közepéről figyelem őt és a tökéletességét. Annyira nem értem, hogy egy olyan népszerű fiú, mint ő, hogy lehet mindig egyedül. Megannyi lány szerelmes belé és mindent megtenne érte, de ő senkihez sem megy oda és szólítja meg. Ő az, aki folyton vár. Várja, hogy mikor mennek oda hozzá az emberek. Mondhatnánk, hogy azért, mert tipikus ázsiai, aki nem mer nyitni a világ felé és inkább kívülről szemléli az eseményeket, de nem. Fogalmam sincs, hogy képes rávenni az embereket arra, hogy odamenjenek hozzá és beszélgessenek vele, miközben ő csak ül és vár.
- Ne bámuld már ilyen feltűnően. –lökött oldalba egyik barátnőm, Mina.
- Nem is őt néztem. – fordítottam el fejemet máshova, hogy hazugságom hihetőbb legyen.
- Aha, én meg az angol királynő, nagyon örvendek. – nyújtotta a kezét, de én szememet forgatva kerestem magamnak egy másik beszélgető társat.
- Annyira tökéletes. –sóhajtott egy lány, akit eddig még soha sem láttam. Ez a jó dolog a mi csapatunkban: mindig vannak újak, akik általában pár hét múlva találnak maguknak „jobbat” viszont van öt-hat ember, akik már a kezdetektől együtt vannak és a végéig együtt is maradnak. Mina és én is ilyen tagok vagyunk.
- Ha azt mered mondani, hogy Ahn Jaehyo, tökön szúrom magam. –háborodott fel Jonghyun.
- Akkor inkább nem mondom ki. –kuncogott a lány. – Viszont ma megteszem a lépést.
- Milyen lépést? –kérdezett vissza a fiú.
- Beszélni fogok vele, ő meg velem, és mikor a szemembe néz belém szeret. –ábrándozott. Pff, amatőr. Én ezt már évek óta tervezgetem, és még se mertem megtenni. Valahányszor a közelébe kerülök megnémulok, a lábaim megremegnek és egyszer csak megrohamoz mindenféle eufórikus érzés. Aki képes vele beszélni szemtől-szembe, az nem is szerelmes belé igazán.
- Fogj kezet Őfelségével, már vagy három éve mindennap hallgatjuk végig ezt a tervet. – morogta Jonghyun az orra alatt, mire a vetélytársam a szemöldökét haja tövéig felvonta.
- Még is ki szerelmes még abba az istenbe?
- Kérdezd meg inkább úgy, hogy ki nem. –röhögött Mina.
- Komolyan kérdeztem. Tudnom kell, hogy ki akarja ellopni tőlem a férjem. –mondta kétségbeesetten, mire kuncognom kellett ő pedig gyilkos szemekkel nézett rám.
- Újonc So-ah, találkozz Őfelségével, Gong Chaewonnal, Ahn Jaehyo első számú őrült szerelmesével. Amellett, hogy az iskola legszebb és legtüneményesebb leánya, még okos is és a reménytelen szerelem egyik megtestesítője. – mutatott be Jonghyun So-ahnak. Hangjában többször is kihallottam a szarkazmus erős jegyeit.
- Hahaha, nem is tudom ki próbálja becserkészni Minát kilencediktől kezdve. – vágtam vissza a fiúnak, mire ő megdobott szalvétával. Mondhatom nagyon fájt a tette, szinte meghaltam tőle.
- Te is szerelmes vagy belé? –kérdezte, mire bólintottam, ő pedig villám gyorsan felpattant a helyéről. – A kihívás elfogadva!
Csak néztük, ahogy összeszedve minden bátorságát –és kitéve mindkét mellét- csámpázott oda a fiúhoz és ült le mellé. Jaehyo felvont szemöldökkel vizslatta őt, majd pár perc elteltével átsuhant valami az arcán, megfogta a lány csuklóját és elvitte valahova. Nem tudom, hogy csak én képzeltem be magamnak, vagy sem, de biztos vagyok benne, hogy rám mosolygott. Nem arra a mini-ribancra, nem az oszlopra, nem a fára, nem egy tanárra és nem az ebédjére, hanem rám, Gong Chaewonra. Te. Jó. Ég.
- Chö, ki gondolta volna, hogy tényleg sikerül neki. –mondta társaságunk másik tagja, Lisa. –Úristen, Chae, minden rendben van veled? –nézett rám ijedten.
- Persze, miért? –kérdeztem eltorzult hangon. A lány gyorsan elővette a telefonját, lefényképezett majd felém mutatta a készüléket, amiről az én ijesztő mosolyom tükröződött vissza. Oh, ha tudnák, hogy ez a szerelmes mosoly egyik fázisa, valószínűleg többet nem beszélnének velem. – Srácok, Ahn Szexuális Állat Jaehyo rám mosolygott. Rám! Értitek? Rám!
A másodperc töredéke alatt ugrottam fel a helyemről és kezdtem el táncikolni örömömben. Soha nem hittem volna, hogy a matek doga napja lehet ilyen szép. A barnahajú fiú gondolatára teljesen elveszett minden, amit a paraméteres egyenletekről tanultam és a helyére rózsaszín felhők hada csúszott megannyi csodás képzelgéssel együtt a jövőbeli gyerekeinkről, házunkról, esküvőnkről és boldog életünkről.
- Had törjem össze a buborékát. –ugyan hallottam Minwoo hangját, de szavait képtelen voltam felfogni, hogy mire is utalt igazán.
- Ne merészeld! –parancsolt rá testvére, Minki.
Boldogságom pillanatából a csengő zökkentett ki. Egyenruhámat megigazítottam, táskámat felkaptam és rohantam is a termünkbe. Jaehyoval idén kerültünk egy osztályba, mivel valamilyen okból kifolyólag áttetette magát ide, legnagyobb örömömre. Azt nem mondom, hogy az órai figyelmességem ugyanannyira örül neki, de hát tehetek arról, hogy maga az, ahogy lélegzik érdekesebb, mint a rezgő mozgás.
Nem mondhatom, hogy olyan hűű, de nagy rajzos lennék, így hát a fizika füzetem olyanokkal van tele, mint „A+C” vagy „J.Ade amiből legtöbb van, az a szívecske és a „J” betű. Persze ezeken kívül az anyagot is leírom, hogy ne kapjak egyest, csak hát na. Mikor a többiek éppen szenvednek egy feladat megoldásán, addig én figyelem őt, ahogy nem csinál semmit és a kezem automatikusan rajzolgatja ezeket a formákat. Egyszerűen képtelen vagyok mit csinálni, tipikus szerelmes tini vagyok, na.
Tanár úr szokásához híven tíz perc után battyogott be a terembe, kiosztott egy-két szaktanárit, majd kérte a hiányzókat. Jaehyon kívül senki sem hiányzott. Ha az a liba csinál vele valamit, esküszöm, hogy megölöm. Bár, ezzel csak az a baj, hogy sokkal inkább Mr. Tökéletes fog vele dolgokat csinálni, mint sem fordítva. Valahányszor új barátnője van, nagyjából két havonta, a szívemből letörik néhány apró, pici darab. Olyan rossz belegondolni, hogy míg én itt törtetek azért, hogy majd bekerülhessek egy jó egyetemre, addig ő valakivel együtt van, úgy. Ha másról van szó simán kitudom mondani a „szex” szót, de ha róla van szó, akkor képtelenség. Nem mondom, hogy erről szoktam fantáziálni, de annyira nem tudom őt elképzelni mással rajtam kívül. Mi ketten olyanok vagyunk egymásnak, mint a kirakós két darabja, vagy két Lego. Tökéletesen összeillünk. A barátaim elmondása szerint alapjáraton kicsit bolond vagyok, ha hagyom magam érvényesülni, akkor pedig nagyon. Akikkel eddig beszéltem ugyanezt mondták Jaehyoról. Nem azt mondom, hogy szép vagyok, csak tudom, hogy az arcom az egyik erősségem, ahogy neki is. És most nem arra célzok, hogy a szép, vagy helyes embereknek együtt kell lenniük, hanem arra, hogy… igazából én se tudom. Az igazság az, hogy úgy szerettem bele, hogy semmit nem tudok róla. Nem tudom az anyja nevét, van-e testvére, mi a kedvenc színe, van-e háziállata, vagy más egyéb alap dolgot, amit azért illendő lenne tudni. Én abba az Ahn Jaehyoba szerettem bele, amit elképzeltem. Lehet, hogy ez az egyik indok, amiért félek vele beszélni. Mi van akkor, ha beszélek vele és a képzelgésem merőben eltérő, mint az igazi személyisége és egyszer csak hopp, kiszeretnék belőle. Jelenleg azon a ponton vagyok, hogy inkább messziről csodálom és dédelgetem az álomvilágom, mintsem tönkre tegyem az elmúlt három évemet a valósággal. Nem, ezt nem vagyok hajlandó megtenni.
- És akkor most Gong kisasszony elmondja az előbb látott kísérlet magyarázatát. – a tanár szúrós szemekkel nézett rám a többiek pedig mind dermedtem figyeltek, hogy ebből most miként húzom ki magam.
- Az előbb látott kísérlet azt mutatta be, hogy a kisebbre felfújt lufi magasabbra száll, mint a nagyobbra felfújt. Ez pedig azért van, mert a kisebb méretűben nagyobb a nyomás, amivel könnyebben felszállhat, és a nagyobb eleinte a kicsi nyomása miatt akar leszállni, majd amint összemegy az is magasra száll. Ez pedig azért van, mert…
- Most az egyszer elnézem magának, amiért nem figyelt, de nincs legközelebb! –nézett rám, majd folytattuk a videózást.
- De hát Tanár úr, én mindig figyelek. Miért pont a Maga óráján ne figyelnék?
- Mert egy bizonyos hiányzó fiatalember elvonja a figyelmét, Gong kisasszony. – és sakk-matt. Ismét megalázott az osztály előtt azzal, hogy felhasználja az egyik titkos levelezésünk tartalmát, amit még Minával beszéltünk. Úgy utálom ezt az embert. Bár, legalább nem az említett személy jelenlétében mond ilyeneket. Ez azért egész kedves dolog tőle.
Amint vége lett az órának mindenki fénysebességgel vette elő a matekkönyvét, füzetét, esetleg függvénytáblázatát, hogy még utoljára átnézhesse az anyagot, esetleg puskát írhasson. Amíg ők azon idegeskednek, hogy még egy sima másodfokú egyenletet sem tudnak megoldani, addig én a padomra dőlve szusszantam egyet és felkészültem testben és lélekben a legrosszabbra.
- Pff, az emelt matekosnak de könnyű dolga van. –nem elég, hogy egy olyan hang szólt hozzám, amit eddig nem igen hallottam, de ez a valaki még a hajamat is összekócolta. Fejemet felemelve láttam Jaehyot, ahogy a helye felé lépdel. Hogy mi van? Nem elég, hogy rám mosolygott, de még azt is tudja, hogy emelt matekra járok? Mi? Ez hogy lehetséges? De hát még a legjobb barátaim is néha keverik a faktokat, amikre járok. Akkor ő miért tudja? Lehet, hogy érdeklődik utánam? Esetleg tudja az órarendem, hogy az alapján hívjon majd el randizni? Vagy talán a barátaimat kérdezte ki rólam, mert nem mer beszélni velem? Igen, biztos, hogy ez az oka.
- Ne csillogjon ennyire a szemed. Az egész iskola tudja, hogy az osztályunkból csak te mentél matekra. –Minwoo ördögi módon rombolta össze az álmomat arról, hogy Jaehyo esetleg szeretne.
- Akkor mivel magyarázod azt, hogy összeborzolta a hajam? – szálltam vele vitába.
- A fiú wc-ben nem maradt papír, amivel megtudnánk törölni a kezünket. Szerintem szimplán törülközőnek használt. –vonogatta vállát. Gyorsan a hajamhoz kaptam és éreztem, hogy tényleg vizes.
- Úgy utállak Minwoo! –löktem le a padomról, majd inkább visszadőltem rá és rajzolgattam a szokásos szívecskéimet egészen addig, amíg be nem csöngettek.
A Tanár nő pontban csengetéskor itt volt, kiosztotta a lapokat, felírt hat feladatot, amivel a többiek negyvenöt percen keresztül szenvedtek, én pedig húsz perc alatt végeztem. Igen is könnyű az emelt matekosnak, aki még tanul is. Én legalább nem fogok megbukni az érettségin és még egy egyetemre is felfognak venni! Már csak ki kéne találni, hogy melyikre…
- Chaewon-ah, már végeztél is? –kérdezte tanárunk, mire bólintottam. –Hozd ide, kijavítom.
Feltápászkodtam a helyemről és kivittem a papírt, majd a Tanár nő asztalánál megállva vártam, hogy megtudjam a dolgozatom eredményét. Mindig nevetnem kell, mikor az osztályunk ír valamiből. A legpitibb csalásokat bevetik csak azért, hogy kettest kapjanak, miközben ha egyszer megpróbálnák megérteni az anyagot, simán lehetne az négyes vagy ötös is, csak akaraterő kéne hozzá. Lehet, hogy kicsit naiv a felfogásom, de ha nem lennének a mai diákok lusta dögök, akkor mindenki simán lehetne kitűnő tanuló, csak ugye vannak „fontosabb dolgok” is az életben, mint például a net, a haverok, a bulizás, a csajozás/pasizás, ivás és egyebek. Én inkább azt mesélném a gyerekeimnek, hogyan fejlesszék magukat, mintsem hogyan dugjanak egy lepukkant szórakozóhely mosdójában.
- Chaewon-ah, ezenkívül lesz még órátok?
- Nem, ez volt az utolsó.
- Oh, hát akkor megengedem, hogy haza menj. Ismét maximum pontos lett a dolgozatod, gyönyörű teljesítmény.
- Köszönöm szépen Tanár nő, viszont látásra. Kitartás, srácok. –köszöntem el osztályomtól, mire tőlük gyűlölködő morgásokat és pillantásokat kaptam.
Lassan ballagtam a kihalt folyosón szekrényem felé. Kulcsomat elővéve nyitottam ki azt, majd kipakoltam a fölösleges könyveket és füzeteket és bepakoltam helyettük azt, amire szükségem lesz a délután folyamán. Elővettem telefonomat, majd elindítottam rajta a Beatles Revolver című albumát.
Ahogy elhaladtam egy-egy terembe bepillantottam és néha megakadt a szemem egy-két diákon, esetleg tanáron. Nem tudtam miről lehet szó, de olyan rossz látni, mikor egy tanár lelkes és imádja azt, amit csinál és közben a diákok pedig utálják őt és a tantárgyat. Én általában az alapján döntöm el, hogy szeretem-e az adott tárgyat vagy sem, hogy milyen a tanár. Ha azt látom, hogy mindene a tanítás, az információ átadás és imádja a gyerekeket, akkor én is imádni fogom őt, viszont ha azt látom, hogy csak nyűg neki ez az egész, akkor nekem is csak nyűg lesz a tanított tárgya. Ez ilyen egyszerű: amilyen az adjon isten, olyan a fogadj isten.
Ahogy kiértem a levegőre megcsapott a kellemes kora-őszi szél. Úgy szeretem az őszt. Még minden l, minden színes, még is érzed, hogy valaminek hamarosan vége lesz. Nem tudhatod, hogy mi ez a valami. Lehet ez egy kapcsolat, egy műsor, egy könyv, egy út, egy korszak vagy egy élet. Hisz az irodalomban is az ősz valaminek az öregedését, halálának közelét jelenti. Ha ez ott így van, akkor e „való világban” miért ne lehetne így? Miért ne érezhetne minden apró falevél, ami elhagyja az ágat? Miért ne lenne fájdalmas a virágoknak, ahogy elrohadnak? Ők miért ne érezhetnének úgy, mint az emberek? Ez egyszerű: a tavasz miatt. Minden növény tavasszal újra virágzik, feléled és pompázni fog. Viszont az emberekkel nincs így. Ami egyszer megtörtént ősszel, tavasszal már nem fog megfordulni. Ha meghal valaki, nem fog felébredni. Ha terhes lesz valaki, végig fogja vinni, nincs visszaút. Történjen bármilyen dolog a testeddel és az egészségeddel igen csak kicsi az esély arra, hogy az tavasszal kivirágozzon.
Amint elhaladtam az egyik sikátor mellett nyöszörgést hallottam. Nem szokásom üvöltetni a zenét, hogy meghalljam, hátha segítségre lenne valakinek szüksége csak úgy, mint most. Nem gondolkodtam, hogy ki lehet az, és hogy mibe vágom bele a fejszémet megindultam felé, hátha megtudom menteni. Ahogy beljebb értem megláttam So-aht kócos hajjal és széttépett egyenruhával.
- Jesszus So-ah, mi történt veled? Ki tette ezt? Hívjak egy mentőt? –vettem elő telefonom és tárcsáztam volna a számot, de a lány a készülékre tette a kezét és gúnyosan felnevetett.
- Pff, még hogy Őfelsége. Ugyan már. Ha tényleg akkora szám lennél, akkor miért nem veled feküdt le Jaehyo?
- Hogy mi?
- Elárulom neked, hogy életem egyik legszebb negyven percét töltöttem el itt azzal az istennel. Amint magamhoz érek eláraszt egy újabb orgazmus.
- So-ah, miről beszélsz?
- Arról, kedves Gong Chaewon, hogy az iskolánk igazi uralkodója éppen az előbb feküdt le velem, és hogy mi egy pár vagyunk.
- És ez az egész itt történt?
- Igen. – nem válaszoltam semmit helyette inkább felkeltem és elsétáltam. – Mi van, csak nem féltékeny vagy, amiért az enyém lett?
- Mire kéne féltékenynek lennem? Arra, hogy valószínűleg úgy dugott meg téged, mint egy kurvát, ráadásul egy olyan helyen, ahol a kurvákat szokás megdugni? Vagy talán arra, hogy még mindig itt fekszel teljesen kiszolgáltatottan és bármikor jöhet egy perverz, aki megerőszakolhat? Nem, rájöttem, hogy mire legyek féltékeny! Arra, hogy egy olyan sráccal feküdtél le, akivel ma beszéltél először. Gratulálok, gyönyörű teljesítmény. – nem hallottam, hogy válaszolt-e valamit vagy sem, ugyanis bedugtam a fülem és olyan gyorsan mentem el onnan, ahogy csak tudtam. Alapvetően nem vagyok bunkó és lenéző az emberekkel, de vannak olyanok, akik megérdemlik ezt. So-ah teljesen megérdemelte. Szerencsétlen alig lehet tizenöt-tizenhat éves, de már egy sikátorban szexszel egy szinte vadidegen fiúval. Hát, előtte is remek jövő állhat.
Haza érve a szokásos nyugalom fogadott: Mamám a konyhában fejezte be az ebédet, miközben mindenki más dolgozott. Lekapcsoltam a zenét, levettem kabátomat táskámat pedig a kanapéra dobtam. A konyhába érve átöltem Mamám vállát és egy nagyot szippantottam az ínycsiklandozó illatból.
- Mi finomat fogunk ma enni? –adtam arcára egy puszit.
- Milánói rizottó. – az étel nevének hallatán összefutott minden nyál a számban. Jó tudni azt a Mamámról, hogy hatalmas utazó és egyik kedvenc országa Olaszország, ahol szinte már mindent bejárt, minden kaját megkóstolt és sajátított el. Ebből adódóan mindig valamilyen főtt és egzotikus ebéd vár rám.
- Annyira imádlak.
- És, volt ma valami érdekes a suliban? –kérdezte.
- Igen.
- Jaehyon kívül.
- Csillagos ötös lett a matek dogám.
- Szóval tényleg semmi különös. –nevetgélt magában, majd dicséretképen megsimogatta a hátam és merített nekem a rizottóból. – És egyébként hogy van Casanova?
- Megint összejött egy riba… akarom mondani csajjal, aki…
- Aki nem te vagy, igaz?
- Pontosan.
- Jaj kincsem, fel a fejjel. Egyszer majd észreveszi azt, ami benned lakozik. Ha mást nem is, a hatalmas gyomrodat. Bár lehet, hogy attól inkább megrémülne…
- Yaa, ne mondj ilyeneket az unokádnak! Inkább majd még egy tállal. –mondta, mire egy kicsit fejbe vágott és mind ketten nevetni kezdtünk.

~~~

Másnap a szekrényemben egy borítékot találtam rajta a nevemmel. Ahogy kinyitottam egy képet találtam Jaehyoról és So-ahról, miközben csókolóznak. A fotó másik oldalára az „ezt neked, te ribanc, ő már az enyém” felirat volt. Milyen kis naiv. Nem tudja, hogy milyen hatalom van a kezemben. A terembe lépve rácsaptam az asztalra a képet és megvártam, míg mindenki körém gyülekezik.
- Srácok, használhatom a hatalmam?
- Hát hogyne osztályelnök. – röhögött Minwoo majd lepacsizott Jonghyunnal, aki ördögi mosolyra húzta száját.
- Nem tudja kivel kezdett ki ez a kis senki. – Mina az ujjait tördelte és készült a harcra.
- Én azért egy kicsit sajnálom. Ja nem, még sem. –mondta Lisa, majd mindenki rám nézett, és várták a jelszót, amivel majd bizonyos időközönként elindítom a támadást.
- Ha bármilyen színt mondok, tudnotok kell a dolgotokat. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése